Website By Brainlane
Vorige nieuwsbericht Volgende nieuwsbericht

Every little thing counts in a crisis…

Wat heeft 2012 voor ons in petto? Zeker is wel dat het weer een best heftig jaar zal worden: aanhoudende onrust op de financiële markten, een economie die maar niet op dreef raakt, onduidelijke beleidskeuzes, enz. Onzekerheid troef dus, en dat heeft zo zijn gevolgen op het vlak van communicatie.

Er wordt steeds te weinig en vaak ook niet echt goed gecommuniceerd. Hoe komt dat toch? Dit lijkt ons nochtans het moment om zich ook over de communicatieaanpak van onderneming of organisatie te beraden … zeker omdat de boodschappen en strategieën van weleer niet langer opportuun zijn. Tijd om die boodschappen en strategieën te herdenken dus. Is dat nog niet gebeurd dan?

Herinnert u zich nog Joel Barker: “You can and should shape your own future, because if you don’t, someone else surely will”. Een afwachtende houding aannemen om later terug de draad op te pikken en op dezelfde manier als voorheen te communiceren, dat is niet meteen de aangewezen aanpak, toch?

Boodschappen en strategieën moeten worden bijgestuurd, ook en vooral in tijden van crisis. Pas aan en zorg dat u er staat. Communiceer en geef vertrouwen. Uw medewerkers en klanten verdienen dat. Meer nog, ze hebben het ook nodig. En dat behoeft zeker geen barnumreclame en dito budgetten. Kleine ingrepen kunnen volstaan.

Voor 2012 eindigen wij hier met William James: “Act as if what you do, makes a difference. It does.” 

Wij geloven in de kracht van communicatie en willen er ook in 2012 samen met u voor gaan.

 

Succes.


Klik hier.



d.com.press bvba | Streeklaan 7 | B-3060 Bertem [Belgium] | +32 (0)472 747 607 | help@dcompress.be
© d.com.press 2007